Last Updated on 4. May 2020 by Rasmus Kampmann
I Danmark, er elektronikmarkedet domineret af flere store spillere. Disse har både varehuse landet over, men også der egen netbutik. Ofte hører man at de reklamerer med udtrykket, ”samme pris i butikken som på nettet”. Dette skyldes at det er langt dyrere at sælge produkter igennem en fysisk butik, sammenlignet med på nettet. Men prisen kan aldrig stå alene, derfor giver vi her tre bud på, hvorfor man bør købe elektronik på nettet, frem for i butikken.
Produkttest, guides og artikler
Når man shopper på nettet, har man god tid. Man kan sætte sig foran sin bærbar, og så ellers søge rundt på nettet. Undervej vælger mange at læse produkttests, anmeldelser og meget andet. Dette er en rigtig god ide, da man derved ved, hvad man får for sine penge. Står man til gengæld i en fysisk butik, er man mere tilbøjelig til at købe noget impulsivt. Den eneste man har til rådgivning er medarbejde, som typisk er sælgere. De går naturligvis efter at sælge en, mest muligt. Vi anbefaler derfor altid at man shopper hjemme fra og f.eks kigger på produkttests på Simplr.dk
Hvor gjorde jeg af kvitteringen?
Hvis du har forsikring af dit indbo, kan du ofte få en kompensation for det der går i stykker eller bliver beskadiget. Men det kræver altid, at man kan bevise at man har købt produktet. Uden en kvittering på produktet, er der ikke meget at gøre overfor et forsikringsselskab. Udover det, hjælper en forsikring med at vise, hvilken pris produktet er købt til, og hvor gammelt det er.
Ideén er selvfølgelig at kvitteringer er svære at holde styr på, hvis man får dem på et fysisk stykke papir. Hvis man handler online, vil de altid blive sendt på email, Og hvis man har en standard mail, vil den altid blive opbevaret på en server.